Thursday, November 02, 2006

Tidligere i høst skaffet jeg og Anniken oss et lykeligere liv. Vi kjøpte oss i-pod. Nå ser det ut til at vi har klart å heve livskvaliteten vår nok et hakk. Vi har oppdaget www.last.fm (nei Stig, jeg kan faktisk ikke å linke. Og jadda Jørgen det er din fortjeneste). "The social music revolution" kalles det, og vet du hva, det tror jeg jaggu stemmer.Jeg har innimellom lurt på hvordan jeg skal klare å bli kjent med ny musikk. Jeg har fått høre noe hos venner, men det er langt fra alle jeg kjenner som deler min oppfatning av hva god musikk er. Nå har en hel verden av musikk jeg ikke viste at fantes åpnet seg for meg. Jeg har til og med fått meg et helt knippe nye musikalske naboer, og en mengde radiokanaler har blitt tilgjengelige. Jeg kan søke på musikk som ligner det jeg liker fra før. Og man får anbefalt musikk ut fra hva du spiller på pc'n. og vetdu hva, når programmet anbefaler dritmusikk, ja da kan man bare kaste shiten i søpla!Nok en gang har musikk vist seg å ha dyp og direkte innvirkning på min lykke.

3 Comments:

Blogger Qvilio said...

Tenker jeg skal somle meg til å prøve det etterhvert jeg også.

Men jeg tror ikke det slår følelsen av å gå til platesjappa på releasedatoen og kjøpe ei plate man har gledet seg til kjempelenge. Det er ikke så ofte det skjer i Bodø siden de aldri får det jeg vil ha på releasen, om de får den i det hele tatt da.

Så Last FM er nok ikke så dumt nei.

3:24 PM  
Anonymous Anonymous said...

Skip o`hoy! Her e klokka bare 17:12, eg har nestn tre tima å fylle me nonsens før d e quiz. Men så kommer eg på d: Svartlien. Og trur du ikke Andrea har fixa bloggen. O`happy day! For en dag! Etter et forelesningsmarathon, e d jo fantastisk å sette seg i soffan og se om d har skjedd noe spennende i verdens navle. Bra jobba, A!

8:23 AM  
Blogger Qvilio said...

jeg synes egentlig last.fm er litt besværlig. For det første så får jeg ikke til å spille fra mp3-spilleren, kun ting jeg har inne på PCen fra før! For det andre så har programmet klikka sånn at nå for tiden så vil det ikke registrere hva jeg hører på . For det tredje så lar jeg meg ikke akkurat imponere av anbefalingene jeg får. Jeg skriver "Black Sabbath" og forventer å få høre stoner/bluesbasert tungrock som jeg ikke har hørt før, men istedet får jeg AC/DC, Maiden, Metallica og andre band som jeg fint kunne funnet frem til selv.

Men i utgangspunktet er det kule greier altså!

6:42 AM  

Post a Comment

<< Home